Keep your belongings all in one secure place
De gemiddelde mens denkt pas over een testament na als ze ouder zijn, ziek worden of op een andere manier geconfronteerd worden met de eindigheid van het leven. Vaak is dat aan de late kant en levert het veel werk in een fase waarin ze eigenlijk liever met andere dingen bezig zouden zijn. En als een mensenleven abrupt tot een einde komt, dan is er vaak weinig tot niks is vastgelegd. Met alle gevolgen van dien.

MyEnd biedt hiervoor een oplossing met een end-of-life planner die mensen op een laagdrempelige manier helpt met het vastleggen van hun wensen over kostbaarheden, tastbaar of digitaal, die na hun dood vergeven of beheerd moeten worden. Juridisch helaas niet haalbaar binnen Europa, maar wel voor de overzeese markt in Amerika.
Waar Tessel mee hielp
Het team van MyEnd had vragen bij de ideale product-market fit voor hun aanbod, vooral op het gebied van leeftijdsgerelateerde marktsegmentatie. Onderwerpen als overlijden en nalatenschap hebben immers een hele andere betekenis voor verschillende leeftijdsgroepen.
MyEnd was op zoek naar een manier om de ideeën die intern leefden hierover te structureren, zodat tests meer inzichtelijke resultaten op zouden opleveren.

Tessel hielp de slimme jongens van MyEnd met een compacte serie van sessies en tried-and-tested frameworks waarin we keuzes over brand identity en propositie onder de loep namen, gespiegeld aan de likes en dislikes van de verschillende leeftijdsgroepen binnen hun markt. Dat werkte goed!

Inmiddels is MyEnd gefeatured in verschillende grote mediakanalen, is de app meer dan 100.000 keer gedownload en is er een veelvoud aan nabestaanden die op een zeker moment profiteren van deze slimme oplossing voor dit beladen maar onvermijdelijke onderwerp.
