Samen voor impact.
Inkoop is het proces waarbij organisaties goederen, diensten of materialen verwerven die nodig zijn voor hun bedrijfsvoering. Het gaat om meer dan alleen het kopen tegen de laagste prijs, inkoop omvat strategische beslissingen over leverancierskeuze, kostenbesparing, risicobeheer en duurzaamheid.
De druk om inkoopstrategieën te optimaliseren neemt toe door economische schommelingen, technologische ontwikkelingen en stijgende duurzaamheidsverwachtingen.
Het Nationaal Inkoop Centrum (NIC) biedt steun aan organisaties in de publieke sector met op maat gemaakte inkoopoplossingen die zowel directe operationele effeciëntie en kostenbesparingen als procesverbeteringen opleveren.

Het ongeëvenaarde expertise in combinatie met het enthousiasme en de betrokkenheid waarmee het NIC samen met klanten hun inkoopdoelen realiseert, maakt deze organisatie al meer dan 100 jaar tot de koploper in de markt.
Waar Tessel mee hielp
Het NIC was toe aan een nieuw jasje en had een mooie nieuwe website laten bouwen. Tessel werd gevraagd om mee te denken over de user flow en passende copy te schrijven.
De focus lag op een duidelijke indeling van de verschillende diensten en expertises van het NIC én op het implementeren van de hernieuwde merkvisie. Met veel plezier ging Tessel in samenwerking met het management en de directie aan de slag.


Het resultaat mag er zijn, een zakelijke uitstraling die past bij het NIC, een heldere weergave van de inhoud en een warme, enthousiaste toon die onderscheidend is voor deze bijzondere speler in de inkoopmarkt.
